Friday 18 June 2010

Oh Sayang, Kau Pergi Jua

Hari ini saya bukannya nak kongsikan tentang satu kisah sedih yang melanda diri Mirul semalam. Apa dia? Mirul baru sahaja berpisah dengan kekasih hati Mirul. Ha, jangan tak percaya pula. Kisah perpisahan kami hanya dalam masa 15 minit sahaja. Nak tahu macam mana?

Begini, Mirul dengan kekasih Mirul telah bersama hampir satu setengah tahun. Tidaklah lama mana. Kami berjumpa pun di LowYat Plaza. Mirul jumpa dia, Mirul cakap padanya yang Mirul sukakannya dan kami terus bersama. Sejak dari itu, memang Mirul dengannya selalu bersama. Biasanya setiap kali habis kelas, memang Mirul akan berjumpa dengannya terus. Apatah lagi ketika musim cuti semester. Boleh dikatakan 24 jam Mirul dengannya. Mak ayah Mirul tak pernah marah bahkan mereka merestuinya.

Kekasih Mirul jugalah yang memperkenalkan saya dengan dunia IM ini. Ketika saya tengah melayari internet, Mirul terjumpa dengan IM. Sejak itu, Mirul dan kekasih Mirul ini sentiasa bekerjasama untuk maju dalam dunia IM. Kami saling memerlukan. Nak dikatakan kalau salah satu antara kami tiada, pasti kerja IM tak menjadi. Dengan kekasih Mirul ini, dapat jugalah saya meraasa jualan lebih 4 angka dalam masa yang sama Mirul sibuk dengan tanggungjawab saya sebagai Majlis Perwakilan Pelajar UiTM.

Macam mana kami boleh berpisah pula? Ceritanya begini, semalam ketika Mirul nak pergi sembahyang Jumaat saya tinggalkannya di rumah. Untuk lebih selamat, Mirul dah kunci pintu bilik dan pintu rumah. Kawan Mirul yang terakhir keluar rumah pada jam 1.45 petang dan kami balik sebelum jam 2. Apa yang berlaku? Rumah Mirul dipecah masuk! Mirul terus pergi ke bilik Mirul dan... mana kekasih Mirul? Tiada! Terkejut besar Mirul. Sudahlah sebelum itu Mirul dan kekasih Mirul sedang menyiapkan bonus untuk cabaran affiliate Kuasa Pemasaran Email dan juga Panduan Pemasaran Email. Di manakah kekasih Mirul pergi? Mirul pun tak tahu. Yang saya tahu, kekasih saya itu dah bersama dengan orang lain. Memang kecewa saya.

Sembang banyak macam ni, saya tak perkenalkan pun kepada anda kekasih Mirul kan? Baiklah, Mirul tunjukkan gambarnya. Kekasih Mirul ni hitam-hitam si tampuk manis.


Bagaimana jika anda kehilangan kekasih Mirul yang bernama Toshiba M200 Staellite ini? Sedih bukan? Sekarang, Mirul sedang cuba mendapatkan kembali data-data yang hilang dalam laptop ini. Kalau tidak, pengsan saya nak memulakan kembali hidup sebagai IM ini. Teringat pula kisah Team FlareBiz yang kehilangan laptop selepas pejabat mereka dipech masuk tempoh hari.

Rugi dekat RM 15,000 semalam. Sedih2..

Apa-apa pun, hidup perlu diteruskan jua! Yosh!



9 comments:

Ashraf Zabidi said...

Takpe Mirul bunga bukan sekuntum....huhu.
Saba eh....
Pas ni beli vio keh...

Anonymous said...

hahahahahaha yer2 sy ingat awek tol..huh.. mirul nie...cian xpe myb pas ni income mlbh2 msuk n bli la apple..hehehehe

Anonymous said...

igtkn gf betol2 hahaha...boleh buat novel mcm nie ;) ........pape pn sabar ye mungkin ade hikmah di sebalik ini semua

marulariffin said...
This comment has been removed by the author.
marulariffin said...

salam amirul..:)

mesti ade hikmah disebalik kejadian 2..mungkin akan jadi top affiliate bro RB mungkin..hohoh
mudah2 han..amin....:-)

http://lifemarul.blogspot.com/2010/06/bagaimana-cara-mengelakkan-diri.html

amirul mukmin said...

huhu... ada hikmahnya.

Kira-kira income mds + saguhati kehilangan daripada UiTM

boleh la beli laptop second hand yang akan rosak selepas guna 3 bulan...

Sekarang harap income dari IM je

Unknown said...

sedihnye citer..sabar ek..ade la hikmah yg kte blum nampak lg tu.. okay2? =)

amirul mukmin said...

memang sedih... banyak ilang tuh... sob3

sea_lavender said...

laa..sye bce dah mcm tertipu dgn kekasih mirul nie ~~ terpedaya btul ;p