Thursday, 31 December 2009

Azam Baru Tahun Baru

Tak lama lagi kita dah nak masuk tahun baru. Tahun baru Masihi la. Tahun baru Hijrah dah berlalu.Bila sebut tahun baru, kenapa mesti dikaitkan dengan azam baru? Adakah setiap tahun kita memerlukan azam baru? Ataupun azam tahun lalu sudah tidak terpakai lagi? Ha, Mirul kali ni nak berazam. Azam baru la. Sebab azam tahun 2009 dah tercapai, walaupun terlepas dipenghujung tahun. Tapi tak mengapa. Setidak-tidaknya tercapai juga bukan? Apa azam tahun 2009? Nak tahu? RAHSIA.

Baiklah, Mirul nak bercerita sikit tentang azam tahun baru nih. Azam Mirul pada tahun ni nak mendapatkan semua perkara yang Mirul terlepas pada pada tahun 2009. Banyak sangat yang Mirul hilang masa tahun 2009. Hurm, memang mengecewakan. Yela, Mirul cukup jarang tak dapat apa yang Mirul nak, tapi bila masuk tahun 2009, Mirul banyak tak dapat apa yang Mirul nak. Tapi tak nafi jugak, yang Mirul pun dapat banyak perkara cuma tak kekal lama sahaja.

Apa yang Mirul nak dapatkan? Banyak sebenarnya, tetapi Mirul nak syer sikit jer. Yang lain tu biarlah. Hanya yang mengalami akan memahami. Ayat kegemaran Mirul ni. Mula-mula Mirul nak dapatkan result yang baik semula tahun ni. Ye la, tahun lepas result sangat teruk. Berapa Mirul dapat? RAHSIA. Lagi, Mirul nak kuatkan kembali diri ni sama macam nama AMIRUL. Apa makna nama ni? Cari la dalam kamus ya. Aliff, mim, ya, ra. AMIR. Macam mana pula dengan nama MUKMIN? Hihi. Yang nama tu pula, biarlah masa yang berbicara. Tu baru 2 kan? Mirul nak bagitahu yang terakhir sekali. Tapi bukan bermakna ini sahaja perkara yang Mirul nak dapatkan ya. Yang lain tu Mirul nak simpan. Resmi padi, makin tunduk makin berisi. Mirul nak buat empayar perniagaan internet Mirul. Mirul nak pastikan sebelum hujung tahun ni, Mirul nak ada produk sendiri. Lagipun, sekarang ni Mirul dah siapkan satu ebook - Bagaimana Untuk Gagal yang Mirul akan edarkan secara percuma dalam pasaran internet Malaysia. Projek grafik Mirul pun dalam perjalanan sekarang ni. Mirul buat koleksi grafik dengan Hazim, kawan Mirul masa kat sekolah dulu. Dia ni macam sifu Mirul. Mirul kenal dunia grafik ni melalui dialah. Grafik awal Mirul kebanyakannya Mirul rujuk grafik dia.

Cukup la tu kan? Mirul kongsikan 3 perkara yang Mirul nak dapatkan tahun 2010. Cuma Mirul harap Mirul tak kehilangan banyak perkara macam tahun 2009. Apa-apa pun, yang penting usaha bukan? Tanpa usaha, azam tidak berguna.



2 comments:

HiGHNeSS FiQ said...

ak tw ko mesti brminat ngan en3 nie..ko kne join, even ko xske..hehe..

http://highnessfiq.blogspot.com/2010/01/sapa-nak-jadi-model-contest.html

amirul mukmin said...

Alamak... being handsome is a sin...

Aku kene carik gamba aku posing sorang2 nih... Nak kene masuk dalam azam tahun baru