Thursday 10 December 2009

Tak Tahu Antara Dua

Assalamulaikum,

Dah lama tak update kat sini. Agak sibuk sikit dengan AmirulMukmin.Com. Kawan-kawan tahu tak apa itu AmirulMukmin.Com? Untuk pengetahuan kawan-kawan, AmirulMukmin.Com dibina oleh saya untuk memulakan perniagaan internet saya. Blog ini seakan-akan kedai maya saya lah. Tapi kawan-kawan pernah tak lawat Amirul Mukmin.com? Tak pernah lah tu kan? Takpe, kawan-kawan klik je kat gambar bawah nih kalau kawan-kawan nak melawat AmirulMukmin.Com. Percuma jer yuran lawatan ni.





Hari ni saya nak syer satu cerita dengan kawan-kawan. Ha, dah lama saya tak berkongsi cerita dengan kawan-kawan kan? Cerita ni berkenaan dengan 2 program yang saya terpaksa pilih untuk hadir. Kawan-kawan nak tau tak apa program tu? Program-program tu adalah:
1. Iktiraf
2. Seminar Perniagaan Internet 2010

Program Iktiraf ni adalah kesinambungan dari One Malaysia yang Amirul pergi dulu. Program ni mula pada 16-20 Disember. Seronok lah kan. Tak dapat nak pergi OM4, dapat jumpa kawan-kawan dalam Iktiraf. Ha, ni surat jemputan tu.


Surat Program


Seminar Perniagaan Internet 2010 pula pada 19 Disember nih. Kene bayar RM70 untuk datang dengar jer. Tapi kalau nak produk yang belum dilancarkan lagi, semuanya hampir RM200. Yang bestnya, seminar ni dianjurkan oleh Ammar Zahar. Kalau seminar dia, biasanya makan ratusan ringgit. Yela, dia ni antara Internet Marketer yang paling berjaya di Malaysia. Student lagi tau. Kat UPM.


Tiket Seminar

Satu perkara penting yang saya belajar di OM3. Kawan-kawan tau apa dia? Jangan tamak. Bila kita ada 2 pilihan, pilihlah satu. Kalau tak, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Jadi, fikir punya fikir, saya  berikan beberapa persoalan:

  1. bila lagi nak pergi seminar murah macam ni? lagi pun sekarang tengah tak sibuk.
  2. Kak Zehan dah hantar surat jemputan. Takkan tak nak pergi?
  3. Duit tengah takde ni, nak mintak kat mak dah banyak sangat dah mintak. 
  4. Awal sangat la balik Shah Alam, 


Akhirnya, saya buat keputusan. Saya pergi Seminar Perniagaan Internet 2010. Kawan-kawan nak tahu kenapa?

  1. Sebab opah saya bagi duit untuk pergi seminar ni.
  2. Ini mungkin seminar terakhir Ammar Zahar
  3. Produk-produk yang dijual belum lagi dipasarkan. Maknanya, bila dipasarkan, saya akan jadi antara affiliate (agen) yang terawal dan lebih berpeluang untuk menewaskan otai-otai yang ada (walaupun macam susah je nak menang).
  4. Kalau saya tunggu-tunggu, mungkin dah tak sempat. Semester 4 lebih mencabar. Masa untuk belajar mesti diperuntukkan lebih banyak.


Bila ada dua pilihan yang diberi, saya harus memilih salah satu. Kawan-kawan ingat ye, jangan tamak nanti rugi.

No comments: