Wednesday 2 September 2009

Baju Batch July 09 Fakulti Perakaunan UiTM Shah Alam

Dua bulan lepas SMF Perakaunan dah buat program SMF & Freshies. Time tu aku le pengarahnye. hihihi. Tapi bukan tu yang aku nak bagitau sebenarnye, cume bile ader kedatangan pelajar baru, mestilah ader baju baru. Jadi, aku dah menugaskan diri aku untuk design baju ni. Yela, aku pon Exco Publisiti, Informasi & ICT selain jadi Timbalan Presiden SMF nih. Lame gak nak design baju nih. Baju nak pakai beratus orang, mesti lah kene design elok-elok. Kalo tidak, nanti sakit telinga kene kritik tak tentu pasal. Ha... korang mesti nak tau kan design baju tu. Ni la design baju tu.
 Asalnye, baju ni warna hitam. tapi sebab ramai orang cakap design tak nampak, aku tukarkan jadi merun. Kalo ikut syok sendiri, memang cantik baju ni. tapi on paper je la. Mintak-mintak cantik jugak la bile jadik baju nanti. Budak-budak part 1 pon dah bayar RM30 tau. Bukan sikit tu. satu jumlah yang besar. Lagi-lagi untuk yang x dapat biasiswa atau pun pinjaman PTPTPU.
Ha, nak explain sikit pasal baju nih. Kain baju ni 100% cotton. Tak macam baju lain ade campur polyster sikit. Tulisan SMF, ABACCS, APACS, & jugak AFTAS ni gune latest emboss punyer. Sebut pasal tulisan tu, mulenyer, MPP kitorang, ASHRAF mmg x setuju dengan tulisan nih. Katenyer memecahkan pelajar kepada program pengajian diaorang. Hilang kesatuan pelajar nih. Tapi aku letak jugak. Bukan degil, tapi setelah tanyer banyak pihak, diaorang suker dengan tulisan tu sebab melambangkan identiti Fakulti Perakaunan tu sendiri. Sambung balik, Bahagian lengan baju tu kitorang gune embroidery aka sulam. Bagi tahan & cantik UiTM tu. Bukan tak nak letak logo UiTM, tapi cume cari nafas baru dalam baju nih. Yang lain tuh biasa jer, tapi kolar dy same kain dengan baju yer.....
Baju ni mmg complicated sikit pembuatannyer. Banyak sangat customize. Jadik mmg agak lame sikit nak dapat. Tapi insyaAllah dalam awal bulan oktober akan dapat. Kalo tak, mmg kene belasah la dengan budak-budak part 1 nanti... hehehe....

No comments: