Wednesday 23 September 2009

BBQ di kala raya

Bismillahirrahmanirrhim....

ni cerita kelmarin. tapi sengaja aku update arini. bkn sebab aku malas nak update. cuma tak rajin jer. tapi tu bukan masalah yang besar. ape yang penting, kerjasama. eh... ha... pasal BBQ nih. panjang ceritanya. mase balik umah aritu, aku dah mintak mak ng abah aku buat BBQ. ha.. aku nih selagi x dapat ape aku nak, mmg aku mintak jer. so, aku pon tiap2 hari la mintak. sehinggalah pada suatu hari, mase tu raye kedua. mase tu, aku br bgn tdo. terkejut kambing gurun rasenyer. sebab per? abah aku beli 2 ekor ayam daging ng udang. dy suh aku BBQ. sebenarnyer aku mintak nak sembelih ayam kampung dy. tapi mak cakap abah x ternak ayam tuh. haiwan peliharaan abah adalah AYAM. diulangi AYAM!

Ha. tapi pada hari tu gak Ngah Li (pakcik aku laa) buat kambing panggang. macam mane dy panggang? dy amik dapur lama opah, dy masuk arang dalam dapur tuh. panggang dalam dapur jer. mmg penderaan dapur jer. Aku ingat nak tumpang sekaki dalam penderaan tuh. tapi kambing tuh lambat sangat masak. aku apa lagi. berbekalkan duit baki beli barang ng sikit duit pow dari mak, aku start enjin kete beli arang ng jaring memanggang. Ha, mcm pelik jer duduk kampung x naik moto. padahal kedai dekat jer. untuk pengetahuan, aku mmg x suke naik moto. apetah lagi aku semakin rajin eksiden akhir2 nih. takpe. balik citer BBQ. terbang rr RM 11.50 beli arang ng jaring tuh.

Mase kat umah. tgk2 abah dah siapkn tempat BBQ. sebenarnyer rumah aku tgh modified. tapi x siap2 lagi sebab abah yang modified sendiri. Korang jangan x percaya. Abah aku wpun cekgu tapi bab2 mcm nih sume dy tau. cume x rajin jer. Aku pown sampai2 jer terus keluarkan arang ng jaring tadi. mak pulak datang tunjuk terer. dah aku susun2 arang, mak terus nak hidupkan arang. abah lak amik kipas meja tuh buat kipas. yela.. stail orang malas. tapi senang. maka, bile dah hidupjer arang tu hensem2, aku amik ayam ng udang dah siap diperam. hotdog sekali. lame gak r. pkol 3 baru siap. hurm... tak per.. puas gak. ye la. dah lame x berBBQ ni. Mase kat kem dulu aku x feel berBBQ sebab tgh emo. bese rr aku.. suke emo.



sebenarnyer gamba nih aku teringat nak amik. sebab nak masuk dalam blog. ape lagi. cepat2 aku suruh uda amik gamba ku... ader lagik... yang nih 2nd round utk ayam. udang ng hotdog sumer dah setel.






panas tuh... pakai baju baru lak

Mmg penat aku berBBQ nih. tapi puas. dapat bagi orang len rase keenakan BBQ aku sendiri. Korang nak rase??? len kali laaa




No comments: